Meta Evrende Dijital Moda
Öğrenci: Berivan ÇEKEN
Öğrenci: Nazlı POLAT
Danışman: Gamze ALTINTUĞ
Türkçede “öteevren” anlamına gelen Metaverse, “dijital ikizimiz” niteliğinde olan üç boyutlu avatarlarımızla ve markalarla bir araya geldiğimiz, sanal mekanlar paylaştığımız, dijital varlıklarımızı sakladığımız bir evren aslında. Yepyeni bir üç boyutlu dünya deneyimi sunan bu dijital evrende, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi moda, kişilerin kendini ifade etme ve kimlik yaratma biçimi olarak görülmektedir. Evimizdeki halılardan gözlüklerimize kadar, elektronik cihazlardan, giydiğimiz kıyafetlere kadar her şey modanın bir parçasıdır. Bir "tüketim anlayışı” olarak tanımladığımız moda sektörü de metaverse evrenine en hızlı uyumlanan sektörler arasında bulunmaktadır. Gerçek dünyada giyim ürünleri satan markaların dijital olarak da varlık göstermesinin yanı sıra, fiziksel olarak hiçbir zaman kullanılamayacak ve yalnızca dijital dünyada giyilebilecek olan kıyafetler satan firmalar modayı farklı bir boyuta taşımaktadır. Bizler de bu evrene dâhil oldukça, Metaverse büyümeye, yenilenmeye devam etmektedir