T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ARDAHAN / MERKEZ - Ardahan Yunus Emre Anadolu Lisesi

TUBİTAK 2204-A Felsefe

Meta Evrende Dijital Moda 

Öğrenci: Berivan ÇEKEN

Öğrenci: Nazlı POLAT

Danışman: Gamze ALTINTUĞ

 

 

 

Türkçede “öteevren” anlamına gelen Metaverse, “dijital ikizimiz” niteliğinde olan üç boyutlu avatarlarımızla ve markalarla bir araya geldiğimiz, sanal mekanlar paylaştığımız, dijital varlıklarımızı sakladığımız bir evren aslında. Yepyeni bir üç boyutlu dünya deneyimi sunan bu dijital evrende, tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi moda, kişilerin kendini ifade etme ve kimlik yaratma biçimi olarak görülmektedir. Evimizdeki halılardan gözlüklerimize kadar, elektronik cihazlardan, giydiğimiz kıyafetlere kadar her şey modanın bir parçasıdır. Bir "tüketim anlayışı” olarak tanımladığımız moda sektörü de metaverse evrenine en hızlı uyumlanan sektörler arasında bulunmaktadır. Gerçek dünyada giyim ürünleri satan markaların dijital olarak da varlık göstermesinin yanı sıra, fiziksel olarak hiçbir zaman kullanılamayacak ve yalnızca dijital dünyada giyilebilecek olan kıyafetler satan firmalar modayı farklı bir boyuta taşımaktadır. Bizler de bu evrene dâhil oldukça, Metaverse büyümeye, yenilenmeye devam etmektedir

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.04.2023 - Güncelleme: 06.04.2023 09:25 - Görüntülenme: 151
  Beğen | 0  kişi beğendi