T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ARDAHAN / MERKEZ - Ardahan Yunus Emre Anadolu Lisesi

TÜBİTAK 2204-A Bilişim Teknolojileri

          Geleneksel öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrenci ilgisinden uzak olduğu düşünülmektedir. Modern yöntem
ve tekniklere ek olması adına halk arasında yaygın olarak bilinen tabu oyununun eğitim-öğretim sürecinde
öğrenci motivasyonunu artırması amacıyla tabu oyunun eğitime uyarlanmasının eğitim sürecini
zenginleştireceği ön görülmüştür.Öğrencilerin düz anlatım yöntemi ile motivasyonlarını sağlanmaması bir
eğitim problemi olarak görülmektedir. Bu nedenle öğrenme sürecinde oyun ve oyunlaştırma olması
gerekmektedir. Geleneksel olarak kağıt üzerinden kelime anlatma olarak bilinen tabu oyunun, eğitim-
öğretimde dijital bir şekilde, öğrencilerin dersin konusunu evde çalışarak konu ile ilgili kelimeleri anlatabilmek
amacıyla anlatılacak kelime ve 5 yasak kelimeden oluşan bir şablonu kullanarak soru ekleyeceği öğretmenin
de kontrol sağlayarak ders ortamında bunu tabu oyunu şeklinde ders tekrarı yapacağı bir uygulama yazılımı
yazılması hedeflenmektedir.

          Öğretimde farklı yöntem ve tekniklerin olmasının öğrenme sürecini zenginleştirip
öğrencinin motivasyonunu artırdığı bilinmektedir. Halk arasında kelimelerin yasaklı kelimeler kullanılmadan
anlatıldığı bir oyun olarak bilinen tabu oyunun da öğrenciler tarafından sevildiği gözlemlenmektedir. Bu
amaçla her iki durumun uyarlanmasını içeren Eğitimde TABU oyunu yazılımının öğrenme sürecine katkıda
bulunacağı düşünülmektedir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.04.2023 - Güncelleme: 06.04.2023 09:20 - Görüntülenme: 243
  Beğen | 0  kişi beğendi